پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضا جوان ۲۲ ساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما
سرخط خبرها

چرا پروازهای عراقی ارزان‌تر از پروازهای ایرانی است؟

  • کد خبر: ۱۷۸۶۵۲
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
چرا پروازهای عراقی ارزان‌تر از پروازهای ایرانی است؟
طبق صحبت‌های سخنگوی سازمان هواپیمایی، معافیت شرکت هواپیمایی عراقی از پرداخت هزینه‌های فرودگاهی یکی از دلایل اصلی ارزان بودن پروازهای اربعین العراقیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی به رسم سال‌های گذشته برای بازه زمانی اربعین امسال که از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته شده است، نرخ مسیر‌های هوایی تهران به فرودگاه‌های عراق در نجف و بغداد را به صورت رفت و برگشت از تهران هشت میلیون تومان اعلام کرده است.

نرخ مصوب اعلام شده در واقع جمعی از هزینه‌های هلدینگ و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های عراق همراه با هزینه هر ساعت صندلی پرواز برای ایرلاین داخلی است. این رقم سال گذشته ۶ میلیون تومان بود که در پی افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی و همچنین افزایش قیمت‌ها در فرودگاه‌های عراق، امسال به هشت میلیون تومان افزایش یافته است.

با این حال پیام‌های مردمی به خبرگزاری ایرنا حاکی از آن است که هواپیمایی العراقیه که صاحب هواپیما‌های مدرن و به روز است، قیمت پرواز‌های رفت‌و برگشت اربعین را از تهران ۶ میلیون تومان، معادل ۱۴۵ دلار تعیین کرده است و این رقم با ایرلاین‌های ایرانی معادل ۱۶۰ دلار است.

در همین زمینه، «جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی امروز (جمعه)  توضیح داد: مهمترین دلیل تفاوت قیمت، تفاوت در پرداخت هزینه‌های فرودگاهی است. شرکت هواپیمایی العراقیه از پرداخت هزینه‌های فرودگاهی معاف است و بنابراین هر ساعت صندلی پرواز این ایرلاین با هزینه کمتری تمام می‌شود. در مقابل، ایرلاین‌های ایرانی از هر بلیت چهار تا ۴.۵ میلیون تومان برای خدمات فرودگاهی عراق به ویژه فرودگاه گران نجف پرداخت می‌کنند. حتی نرخ ویلچر فرودگاهی که در اغلب کشور‌ها رایگان است، در فرودگاه نجف جداگانه حساب می‌شود.

وی، به دومین دلیل ارزانی پرواز‌های العراقیه نسبت به پرواز‌های ایرانی در مسیر‌های منتهی به عراق اشاره کرد و گفت: مشکل بعدی عدم تعهدات العراقیه پس از فروش بلیت است. در واقع بلیت‌های العراقیه در سال‌های گذشته از سوی آژانسی به فروش رفته که به قول و تعهدات خود عمل نکرده است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، در سال‌های گذشته مسافر نجف این شرکت هواپیمایی به فرودگاه امام آمده، اما پروازی انجام نشده است.

یازرلو، با اشاره به فروش جعلی بلیت‌های العراقیه با نرخ کمتر گفت: درباره فروش تور‌های جعلی به اسم هواپیمایی العراقیه هشدار می‌دهیم و مسافران را نسبت به قیمت‌های کم در ایام اربعین هوشیار می‌کنیم تا مبادا بلیت را از جایی بخرند که پروازی وجود ندارد.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->